10.27.2010

傻人

做人真的要看开!
最近我都在想:傻人真的有傻福么?
我身边的环境怎么那么黑暗和狡猾?
有些事情,就是要利用你去完成,然后被奖励的不是你
有些事情,你用心去帮助他人,却被泼了冷水和白眼=(
你在埋头苦干,他在悠闲自在
这是为什么?
是社会的现实,还是真实的人性?
还是我比较好骗,在你眼里是那个好利用又心软的

我只是不想被你们污染
我相信我做的是帮助到自己的
但是你不要太过火
欺善怕恶的

不要以为我不出声
就当我是透明人

善哉。
好人有好报

2 comments:

  1. actually we can be fool people and also smart people....
    but,when we think ourself if smart enough,but sometimes it is just playing a fool by others,
    but when you think you are fool,actually we are smart enough too^^
    Just be happy my dear^^....When we are fool,actually they are the one who FOOL^^

    ReplyDelete
  2. 你人生中路过的朋友October 28, 2010 at 9:16 AM

    thing is easy^^u help people is for u self o u really want to help the guy. if u really want to help the guy u will be happy^^happy o angle is control by u own^^forgive and forget is a most powerful tool to u live. forgive the guy and forget the guy. dont let the guy u dont like to destroy ur happy day^^

    ReplyDelete